Kategori:
- Anmälan & biljetter
Ta emot anmälningar
Den här guiden är för dig som vill att deltagarnas ska anmäla sig på Airsoftkalendern, men hantera betalning själv.
Exempel på hur det kan se ut
I bilden ser du hur ditt evenemang kan presenteras för besökare. Klicka på bilden för att förstora den. Priset visas som “Anmäl dig här (0kr) – Betala hos arrangör”. När man lägger till en biljett i varukorgen och går till kassan betalar man 0 kr, men registreras i deltagarlistan.
Bra att känna till
All funktioner finns tillgängliga
När du skapar ditt event har du tillgång till alla funktioner, även de som hör till webbshopen. Du behöver bara fylla i det som är relevant för dig. Den här guiden visar hur du gör.
Steg för steg
Fyll i grundläggande information
- Sätt priset till 0kr. Då registreras deltagaren i deltagarlsitan men betalar inget här.
- Klicka på Mina produkter och Add new. Låt förvalda Simple Product stå kvar.
- [1] Ge evenemanget ett namn
- [2] Sätt priset till 0kr
- [3] Beskriv ditt evenemang, berätta vad som väntar deltagarna
- [4] Ladda upp en bild som lockar till deltagande
- [5] Välj typ av spel: dagsspel, kvällspel eller flerdagarsspel
- [6] Fritext-taggar separerade med kommatecken
- Observera: Uppladdade bilder visas i 16:9-format och skalas ner till 600x 340px. Anpassa dina bilder för bästa resultat.
Lägg in Event-information
- Klicka på menyvalet Event
- [1] Välj "Yes" this product is an event
- [2] Välj dagsspel ("Single day") eller flerdagarsspel ("Sequential days")
- [3] Välj datum som spelet äger rum (för "Sequential days" anger du också slutdatum)
- [4] Ange tid när spelet startar
- [5] Ange tid när spelet är slut
- [6] Venue betyder ort/ plats (fritext)
- [7] Klistra in GPS-koordinater från Google maps
- [8] Beskriv i fritext hur deltagarna hittar till eventet (syns på biljetten)
Lägg till avbokningsinformation
- Viktigt - Deltagare kan inte avboka sig själva
- Deltagaren kan inte själv avboka sin biljett via plattformen. Be deltagaren att skicka ett meddelande med sitt biljettnummer om de vill avboka.
- Klicka på menyvalet Event och scrolla ner till Ticket Settings
- [1] Välj en bild som visas överst på din biljett
- [2] Välj en rubrik på mailet deltagaren får med biljetten
- [3] Skriv ett meddelande i mailet med biljetten
- Använd fält [3] för att beskriva hur deltagaren ska avboka
- Denna text syns högst upp i mejlet med biljetten som deltagaren får efter bokningen.
- Lär dig hur du avbokar deltagare i guiden
- Deltagare & incheckning > Hantera bokade deltagare → [🔗Länk]
Lägg till Custom Attendee Fields
Visa Custom Attendee Fields i den publika deltagarlistan
- Klicka på menyvalet Eventpresentation
- Fälten visas uppifrån och ner
- Om du t.ex. anger "1" visas bara det översta fältet, "2" visar de två översta osv. I exemplet ovan skulle "1" visa Nickname, medan "2" skulle visa Nickname och Eget lag.
- Känsliga uppgifter
-
Du kan samla in både känsliga (t.ex. telefonnummer, e-post) och icke-känsliga uppgifter (t.ex. nickname, eget lag) och välja att bara visa de icke-känsliga publikt.
Tips! Boka upp dig själv för att se exakt vilka uppgifter som visas publikt.
Lägg till detaljerad eventbeskrivning
- Klicka på menyvalet Eventpresentation
- Så fungerar spelet
- Beskriv hur är spelet är upplagt. T.ex. Får deltagarna uppdrag från spelledning, HQ eller tar de egna initiativ? Vad förväntas av spelarna – fritt spel, rollspel eller strikt militär struktur? Finns det en förutbestämd scenarioplan eller formas spelet utifrån vad som händer?
- Schema och praktisk information
- Lägg in schema och praktisk informaiton. T.ex. När förväntas spelarna vara på plats? Vad behöver spelarna veta om boende, mat och transporter? Finns det speciella praktiska förberedelser att göra innan eventet?
- Regler
- Lägg in reglerna eller länk till regler. T.ex. Vad gäller under spelet? Vilka säkerhetsregler finns? Finns det speciella regler för strid, roller eller annat?