Kategori:
- Deltagare & incheckning
Ändra deltagarinfo eller avboka
När du använder Airsoftkalender.se skapas en deltagarlista för varje evenemang. Den här guiden visar hur du som arrangör enkelt kan avboka deltagare eller ändra deras information, som lagtillhörighet, kontaktuppgifter och andra detaljer.
Steg för steg
Visa deltagarlista
- Klicka på Deltagarlistor under Mitt Arrangörskonto för att se bilden ovan
- Klicka på Visa deltagarlista på det event du vill visa deltagarlistan för
Ändra deltagarinformation
- Du ser nu alla deltagare som anmält sig till evenemanget.
- Klicka på Change info för att ändra deltagarinfo
Avboka deltagare
- Viktigt - Systemet tillåter inte att bokningar raderas
- Det är inte möjligt att ta bort bokningar helt i systemet. För att markera en avbokning, lägg till texten (AVBOKAD) vid köparens namn. Detta gör det tydligt att deltagaren inte längre deltar.
- Detta fönster öppnades när du klickade på Change info
- [1] Väj Köpare som fält att uppdatera
- [2] Skriv namnet på köparen och lägg till en parentes (AVBOKAD)
- Tryck på knappen Uppdatera
- Stäng fönstret för att återvända till deltagarlistan
- Vi ser nu texten (AVBOKAD) i fältet vi uppdaterade
- Du kan behöva uppdatera websidan innan du ser den nya informationen
Uppdatera övrig information
- Detta fönster öppnades när du klickade på Change info
- [1] Välj det fält du vill uppdatera från drop-down listan (t.ex. lag)
- [2] Skriv in rätt värde (t.ex. Blå)
- Tryck på knappen Uppdatera
- Stäng fönstret för att återvända till deltagarlistan
- Vi ser nu att lag har uppdaterats till Blå
- Du kan behöva uppdatera websidan innan du ser den nya informationen
- Observera: Fältet är ett fritextfält
- Det värde du skriver in är helt fritt och valideras inte av systemet. Se därför till att skriva rätt för att undvika missförstånd i deltagarlistan.